söndag 7 oktober 2012

Säsongens 2:a pass

Idag körde jag säsongens 2:a skejtpass på rullskidor, 1.40 tim i lugn fart. Även om det inte blir så många skejtpass per år så sitter alltid tekniken där. Det spelar ingen roll om jag hållt upp i 1 vecka eller 6 mån eller som mest 10 år, tekniskt sett så är det ingen skillnad. Vad är det man brukar säga, har man väl lärt sig att cykla så kan man alltid cykla. Nu finns det ju tyvärr andra faktorer än teknik som avgör hur fort man tar sig fram i skejt. 

Vinter eller inte vinter. Oavsett snötillgång så blir det inget Vasalopp, så långt är jag säker. Som det kändes idag så blir det däremot mer skejt, om nu snön kommer. Jag hoppas då kunna köra fler skejtpass än de noll som jag genomförde förra vintern. Med fler skejtpass så finns det även hopp om att åka fortare på Stockholms-DM som i år avgörs i skejt. Sist det begavs sig var 2010. Med bra snötillgång så hoppas jag definitivt att kunna åka fortare än sist. Då hade jag med knapp marginal den 2:a snabbaste tiden. Skulle vara kul om jag kunde åka fortare som H45 än H40:-). 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar