fredag 27 december 2013

Lycklig i Överkalix

Just nu lider jag av stora motivationsproblem. Det borde inte vara så eftersom jag befinner mig på snö. Snö är en förutsättning för att åka skidor och just nu vill jag åka skidor, mycket skidor. Tyvärr så verkar det inte räcka. Jag tror att det beror på en kombination av varmt skidföre (+3 o duggregn igår), dålig form och att jag har gjort det här (letat snö) under så många år. Det räcker nu. Nu gäller det bara att bita ihop i 4 veckor till. Det borde jag klara av. Även om varje dag är en kamp för att hålla motivationen vid liv.

Idag har jag varit i Överkalix. Allt för att söka bättre snöförhållanden än tidigare och allt för att hålla motivation vid liv. Jag hade hört att det skulle vara bra där. Det var inte bra, det var bättre än så. Det kan ha varit ett av de bästa 5 km spåren med elljus som jag har åkt på. Det är lätt att glömma andra spår och jag har säkert gjort det. Det spelar ingen roll. Just nu var detta vad jag behövde. Att få åka på en kuperad bana med mycket diagonal och med skidor som var perfekta. Jag åkte 6 varv, 4 lugna och 2 lite halvhårda. Passet tog 1.40 tim och jag skrattade nästan hela tiden även om pulsen då och då drog iväg.

God Jul och Gott Nytt År!




Ormberget (Luleå) innan värmen

Inte alla som har varit här

Skidstadion



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar