fredag 24 oktober 2014

Äntligen

Ni får nu inte tro att jag ska bli löpare, för det ska jag inte. Detta lopp är bara ett led i nästa sommars grundträning inför mitt nästa nya stora mål som går av stapeln vintern 2016. Sen att det är ett lopp som jag velat springa under många år gör ju inte min motivation sämre. Första gången jag blev sugen att springa detta lopp var 2011 (året innan jag började kvala för UTMB). Då stannade det bara med en nyfikenhet. 2012 velade jag med anmälan så att det hann att bli fullt när jag väl bestämt mig för att springa. 2013 var jag anmäld med åkte aldrig ner. 2014 var trycket så hårt att jag missade att komma med pga av datorstrul. I år var det anmälan med lottning för första gången och tänka sig, jag hade lite tur för andra gången i år.






Den stora fördelen med detta lopp är att de är mer uppför en utför.  D+ 2722m /D- 1674m. Perfekt skidåkarträning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar