söndag 25 januari 2015

Ett besked jag behövde

Förra helgen gjorde jag kanske både vinterns första och sista tävling. Planen har hela tiden varit att träna mig igenom vintern utan tävlingar. Efter den senaste sjukperioden i mitten av november så har jag fått träna på bra och regelbundet. Efter en julperiod med bra träning och bra känsla så kände jag ändå att jag behövde en tävling i vinter för att få ett kvitto på var jag står. Det är alltid mycket lättare att gå in i en grundträningsperiod när man vet exakt var man står och vad man behöver lägga fokus på och jag har haft en väldigt stor osäkerhet på min stakkapacitet.

På lördagen var det individuellt och på söndagen stafett. Båda dagarna med avkortade distanser, 10,5 km respektive 7 km. Båda dagarna bjöd även på helt platta banor med hårda fasta spår, således så likt rullskidor det kan bli.

Min känsla under förra helgen var ganska lika, summerat till mycket positivt och glatt överraskad. Jag fick precis det svar jag behövde för att kunna fortsätta min uppbyggnad och göra det med gott självförtroende och stor tro på veteran VM i Finland.

Resultat lördag

Resultat söndag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar