söndag 17 november 2013

Jag säger som Johan Myhr

Nu ska jag vila!

I tisdags genomförde jag med stor sannolikhet årets sista pass på rullskidor. I torsdags genomförde jag säsongens första pass på snö. Till helgen åker jag på en dryg veckas solsemester. När jag kommer hem så hoppas jag att det finns snö (natur eller konst) på hyfsat nära håll. Oavsett så bär det i alla fall av på läger (som ledare) med tranaforvasan den 6 dec.

Hösten har träningsmässigt varit tung. Inte bara för fotskadan. Det är den alltid. Det är den för de flesta. Den är mörk, våt och de flesta pass får genomföras sent på kvällen, vilket bland annat påverkar återhämtningen negativt. Därför var det skönt att få några dagar på snö och inte göra mycket mer än att träna, äta och sova.

Som vanligt när man går på snö för första gången inför en ny säsong så är man spänd av förväntan. Tekniken, känslan, orken, styrkan, allt du vill ha svar på. Tyvärr så är svaret oftast det samma. Oavsett hur du har förberett dig och oavsett hur bra formen har varit veckorna innan så känns det oftast ganska dåligt (för mig i alla fall). Den här gången kändes det riktigt dåligt. Pulsen var för hög på de lugna distanspassen och stumheten var för hög på det enda intervallpass jag körde (5*8 min/vila 90s, skejt A2+). Jag hoppas och tror inte att detta kommer att spegla hur säsongen kommer att bli. Just nu är det något som inte står rätt till i kroppen. Jag fick genomföra det mesta som jag hade planerat och nu finns det bara en sak som gäller. Jag ska göra som Johan Myhr. Vila ordentligt i många dagar!

Årets sista

Sist hem i torsdags

Lugnet före helgen
Många längtar till vintern

Konkurrent som inte ligger på latsidan


1 kommentar:

  1. Hihi….det är bra med konkurrens. Hoppas vi får tillfälle att träna ihop någon gång.

    Ha det gott på semestern
    Micke

    SvaraRadera