söndag 10 november 2013

Positiva meter i Norrköping

För 5 veckor sen genomförde jag mitt senaste löppass. Lätt haltandes till och från en myr. Sen dess har det bara varit rullskidor. Rullskidorna har heller inte varit smärtfria. Skejten har gått bäst. De senaste 2 veckorna har foten gradvis blivit lite bättre. Jag har med mindre smärta kunnat diagonala och staka med frånskjut. I helgen kändes foten så pass bra att jag vågade mig på ett första stavgångspass. Passet blev i det längsta laget. 1000 höjdmeter uppför, 200 av dem joggandes och 800 gåendes. Samtliga 1000 m nedför gick jag med försiktiga steg. Snittpulsen på passet blev måttliga 109 slag, men vad gör det? 1000 höjdmeter uppför är alltid 1000 m och det mest positiva är att foten inte är sämre nu på kvällen.



Igår körde jag ett längre skejtpass på 2.45 tim. Regn, kyla och tröga hjul gjorde att jag fick gräva djupt i energidepåerna, men så ska det vara ibland!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar