tisdag 20 maj 2014

Comeback

Så kan man nästan kalla det. För idag genomförde jag mitt första pass med lite högre "andning" (= snittpuls över 100). Efter att sakteliga ökat belastningen efter ingreppet så fick knäet idag känna på 4 st kontrollerade backintervaller. 8+8+6+4 min med 2-3 min vila mellan. Jag körde med 10 % lutning och farten på respektive intervall från 6 till 5.15 min/km. Allt kändes så pass bra som jag hade förväntat mig. Benen var klart bättre än andningen även om jag blev lite stum på sista draget.

Nu är det bara att hålla sig i skinnet och inte låta ivern ta överhand. Det har hänt förr och kommer garanterat att hände igen, men just nu har jag nog inte råd med det.

Senaste tidens träning:

Mån 12/5 - 1.30 tim cykel
Tis - 1 tim cykel
Ons - vila
Tors - 2.05 tim promenad (13 km)
Fre - 2.15 tim promenad inkl några 30s jogg (14 km)
Lör - 3.15 tim promenad med några jogg på 30-60s (15.5 km)
Sön - 2.50 tim promenad varav ca 30 % jogg 1-5 min (21.5 km)
Mån - 1 tim cykel + 31 min jogg (5 km)
Tis - cykel + jogg som uppvärmning, sen backintervaller

Tors morgon

Lör morgon





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar