tisdag 24 juni 2014

Hur ska jag klara detta?

Under de sista fem dagarna förra veckan så hade jag den kanske högsta träningsbelastningen någonsin när det gäller löpning. Jag ville verkligen testa om knäet håller för kommande påfrestningar och jag ville kolla var jag står träningsmässigt. Jag fick två svar på detta test.

1. Knäet höll - Ingen känning överhuvudtaget, vilket är mycket glädjande. Enda orosmolnet är, som vanligt, mina fötter. De mår inte bra av att springa, det vet jag sen tidigare. Sträckan spelar inte så stor roll. De ömmar mer eller mindre alltid.

2. Genomtränad - Jag återhämtade mig bra mellan passen, förutom sista dagen där jag var lite allmänt trött i benen. Dock ingen träningsvärk vilket jag trodde jag skulle ha. Men... även om träningen gick bra så blev jag verkligen påmind om vad jag har gett mig in på. Ibland glömmer jag bort det. UTMB kommer att bli tufft, mycket tufft. Jag har hela tiden sagt att är jag bara frisk och skadefri så ska jag ta mig runt, krypandes om så krävs. Men efter förra veckans träning så är jag inte säker. Även om det är två månader kvar så vet jag ärligt talat inte hur jag ska klara detta!

Så här såg 5 dagars blocket ut:

Ons fm - 30 min jogg
        em - 2 tim jogg
Tors fm - 30 min jogg
        em - 2 tim jogg
Fre fm - 3.15 tim Hammarbybacken, 2000 höjdmeter, gång uppför och jogg nedför
Lö kväll/natt - 6 tim (6 mil) jogg, asfalt med lätt ryggsäck
Sö fm - 1.30 tim, mix jogg och gång i Väsjöbacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar