torsdag 12 juni 2014

Svår balansgång

Jag har gått lite över gränsen, men jag står fortfarande kvar på repet. Det svajar lite lätt. Håller jag inte balansen nu så kommer det att svaja ordentligt och då är risken stor att jag faller ner. Då är UTMB kört.



Orsaken är förra veckans träning. Då hade jag en av mina bästa veckor på många år när det gäller ren löpträning. 11 mil fick jag ihop, det har inte hänt många gånger. Priset får jag betala denna vecka. Det kommer att bli en normal vecka med löpning, d v s en bit under 5 mil. Det blir man inte världsmästare på!

Jag är medveten om att jag chansade lite, jag har gjort det förr och kommer göra det igen. Det kändes så pass bra, men det var kanske inte den främsta orsaken. Även om det är lätt att vara efterklok så hade jag inte gjort annorlunda idag med samma känsla. Så här tänker jag.

Självklart är det viktigt att jag skyndar långsamt och kommer till start så hel o frisk som möjligt. Annars kommer jag inte ta mig igenom UTMB. Samtidigt kommer heller inte ta mig igenom om jag inte har en viss träning i kroppen. Som jag ser det nu så är det viktigast att få mil i benen. Får jag inte det så spelar det ingen roll hur fräsch och skadefri jag är på startlinjen. Kroppen kommer ändå att säga ifrån utan mil i benen.

Dagens pass, 15 km lugn löpning. Sista 2,5 km med nyinköpt hälsodryck från ÖB. Snitt 6.19/km. Låg puls då, men garanterat träningsvärk i biceps imorgon...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar