måndag 22 april 2013

Nöjd med det lilla

Träning går inte som planerat, men jag är ändå nöjd med det lilla jag har kunnat köra. Är jag orolig? Både ja och nej. Ja, med tanke på löpningen. Det är nu säsongen börjar och det är inte långt kvar till de långa och tuffa loppen. Nej, med tanke på skidåkningen. April är den månad där skidåkaren vilar. På så sätt är det ingen panik.

Förra veckan blev det mest vila och lite rehab. I tisdags var jag på 4:e och för tillfället sista behandlingen. I helgen kändes foten så pass ok att jag vågade mig på lite jogg/gång. 1 tim på lördagen och 1.30 tim på söndagen. Jag testade skor vid båda passen så tiden står inte i proportion till belastningen. Utöver det så blev det två kortare stakpass på rullskidor. 1 tim på lördag resp söndag.

Nu blir det fortsatt försiktig träning de närmaste veckorna och det är bara att hålla tummarna att det går åt rätt håll. Klockan tickar!

Skotest

Ibland känns det lite tidigt med rullskidor




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar