fredag 30 augusti 2013

Kom igen Buud

Nu är de igång. Starten av UTMB har gått. Ett lopp jag ville springa i år men där lottningen ville något annat. Ett otroligt starkt startfält i år och en av favoriterna är Svensk, Jonas Buud. Följ hans framfart på någon av länkarna nedan.Tuffast motståndare tror jag någon av amerikanerna Anton Krupicka och Timothy Olson blir tillsammans med 2011 års vinnare av Hardrock 100 Julien Chorier. Även om det är deras första start i loppet så vet de hur man springer långt i tuff terräng. Kan till och med bli rekordtid. Bra väder och Kilian har nog aldrig gått för fullt vid sina segrar.

Mitt tips:
1. Anton Krupicka (utvilad, kan sakna lopp i kroppen)
2. Juilen Chorier (en av mina två favoriter till segern)
3. Timothy Olson (kan fortfarande vara lite sliten efter flera tuffa lopp i år)
4. Jonas Buud (överraskade mig förra året, van vid flackare lopp, håller tummarna)

irunfar.com-live-coverage

utmb.livetrail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar