söndag 13 oktober 2013

15 veckor kvar och ändrad plan

Knappt 15 veckor kvar till vinterns stora mål, MWC i Pillerseetal. Det kan kännas som lång tid, men det är det inte, speciellt inte om man är skadad. Planen har varit att köra 2 klassiska lopp och ett i fristil (förutom ev stafett). Jag tror att jag har störst chans i de klassiska. Inte för att jag tekniskt sett åker sämre i fristil utan mer för att jag anser att konkurrensen är lite svagare där. Nere på den Europeiska kontinenten så verkar man träna betydligt mer fristil. Det kanske inte är så konstigt med tanke på snötillgången och banorna. Jämför detta med Stockholm där det inte finns några banor alls att träna fristil på.

Som det ser ut nu så är risken stor att jag inte kommer att kunna åka något klassiskt lopp överhuvud taget i vinter. Under dagens rullskidpass så försökte jag diagonala i de få motlut vi har i Stockholm. Det var verkligen ingen skön känsla. Det gjorde riktigt ont i foten. Tyvärr är det min erfarenhet även sedan tidigare att just diagonalen inte är särskilt bra för min fot (så var det med höger fot för två säsonger sen). Förutom lite stakunderhåll så blir det nu fullt fokus på skejten. Än har jag inte gett upp medaljerna.

Efter ett underbart helgväder så väntar återigen några tunga och mörka kvällspass.

Tisdagspasset startade

Tisdagspasset slutade






1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för dina fötter!

    Själv har jag fått ont i en armbåge. Började lite för tvärt med rullskidor och kanske framför allt med mina elpex-4-or. Har just köpt en "Staffanstav" som monterades i går. Tog ett kort hårt pass på 4-orna igår och ett kort distanspass på 2-or idag. Känns ganska OK - jag som alltid varit lite skeptisk till Staffanstaven. Jag börjar omvärdera det nu, när jag trots lite smärta tycker att det är OK att trycka på lite.

    SvaraRadera