söndag 6 oktober 2013

Sämre än någonsin

Det handlar inte om formen, den har tvärtom varit riktigt bra på vissa pass, utan det handlar om min vänster fot. För en månad sen skrev jag att den gradvis blivit sämre och att jag skulle ta det lugnt med löpningen. Det har jag gjort, men det har inte hjälpt. För 12 dagar sen, närmare bestämt tisdagen den 24/9 så kändes den bättre och trots att jag visste att det var dumt så ville jag testa den. Det slutade med att jag fick halta hem från jobbet och gå på kryckor hela onsdagen. Jag kunde knappt sätta ner foten på flera dagar. Vad hände?

Löpbandet på lunchen: först 15 min uppvärmning och sen snabbdistans i 3.45/km. Till en början kändes allt ok, bara lite känning. Efter 4-5 km så började det att kännas mer (dum som man är så fortsatte jag) och efter 8 km så var det bara att trycka på nödstoppet, då sa foten "inte ett steg till".

Har sedan dess kunna träna på hyggligt, med tanke på omständigheterna. Fokus har legat på rullskidor och kommer fortsatt att göra det. Inte så många pass, men de pass jag kört har varit med bra kvalité. Först var det värst för foten att staka, men nu går det bäst. De bästa fartpassen har jag haft på skejt.

Jag har även hunnit med att göra en MR och i morgon ska jag ta ett nytt ultraljud hos Niklas. Därefter vet jag hur min rehabplan kommer att se ut.

Sista 2 veckornas träning:

Mån - vila och behandling
Tis - test på löpbandet, skadad
Ons - vila
Tors - vila
Fre - vila
Lör - fm - rulle F 1.30 tim, känning, men ej värre efter
      - em - rulle K 1.30 tim, fick plocka ur sulan halvvägs, mycket ont
Sön - rulle F 2.15 tim, mindre ont, ej värre efter
Mån - vila
Tis - stakning 2 tim, årets bästa, lite känning
Ons - vila
Tors - kombipass, jogg/gång i myr 1 tim (1.18 ute), ont + rulle F 1 tim inkl testlopp 30 min (A3), lite känning
Fre -  vila
Lör - kombipass, jogg i myr 2 tim, lite känning + stakning 1.25 tim inkl 20 min A2+
Sön - rulle 2 tim inkl testlopp 35 min (A3), lite känning, grym form

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar