söndag 12 januari 2014

Nyttig läxa

Som sagt, jag behöver vila och återhämtning, men jag behöver samtidigt åka skidor. Jag behöver fler mil för att hitta en bättre känsla och en bättre teknik. Det behöver inte vara massor utav mil utan mer en kontinuitet. Planen var därför att bara åka lite lugn distans i helgen. I går lördag höll jag mig till planen. Lugn distans i 1.45 tim plus lite test av skidor. Idag sprack den helt. Vet inte vem jag ska skylla på, mig själv eller de två träningsglada stakfantomerna som dök upp i Falun 5 min in i passet? Oavsett så var jag med på deras intervallpass idag. De stakade och jag körde diagonal. Först 20 min tröskel. Blev avhängd även om min puls var betydligt högre än tröskel. Därefter 5 drag på dryga 2 min. Blev avhängd igen, men inte lika mycket.

Sitter nu hemma med ännu tyngre ben än innan helgen. Lärdom: bränn inte en redan bränd kropp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar