lördag 11 januari 2014

Utbränd

Jag är helt ur form. Jag är utbränd. Svaret skulle kunna vara enkelt, att jag har tränat för mycket och för hårt, men så är det inte. I år har jag tränat det minsta på 10 år. Orsaken ligger mer i att tiden har hunnit ifatt mig. Jag har nu under tre år levt med allt för lite sömn och allt för näringsfattig kost. Enkelt, den viktiga återhämtningen är för dålig!

Nu blir det ändring. Det går inte att hålla på så här längre. Ska jag fortsätta att vara tävlingsaktiv så är  det skärpning. Jag har en plan (mer om den i feb) och den ska följas!

Två veckor kvar till MWC. Det är bara att hålla tummarna att kroppen kan återhämta sig någorlunda så att jag kan göra några anständiga lopp och slippa gråta mig till sömns efter varje lopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar