söndag 19 januari 2014

Om en vecka vet vi

Sedan mitten av december så har jag kunnat träna regelbundet. Jag har tränat med en relativt hög intensitet. Jag har tränat med en periodvis bränd kropp. Jag har chansat. Om en vecka vet vi svaret om chansningen gick hem. Som det känns nu så hade jag inte kunnat gjort så mycket annorlunda. Jag vill ha medalj. Något annat räknas inte.

Idag gjorde jag mitt sista riktiga träningspass. Det fick avsluta fyra dagar med lite tuffare träning (se nedan). Nu väntar bara vila och lugn träning i veckan. Beroende på hur kroppen känns så kan det även bli några kortare drag bara för att hålla skärpan. All nedbrytande träning är bakom mig.


Tors - löpbandet, två st maxtest, 7 min backe + 4 min fart
Fred - löpbandet, ett submaxtest på 16 min + ett maxtest, 4*1000 m/vila 2 min
Lörd - fm: 1.30 tim kuperat i Falun, em: 2 tim stakning i Mora
Sönd - 2 tim kuperat i Falun


1 kommentar: