fredag 15 februari 2013

Nytt lopp och ny motivation

Skidsäsongen är över för min del. Formen är helt borta efter sjukdom och jag har inte åkt skidor på 12 dagar. Inga fler tävlingar alltså. Visst kan det bli något enstaka skidpass till om snön ligger kvar, men då bara om det är fint väder.

Nu är det löpning som gäller. Jag har i veckan försökt att komma igång med några lättare joggingpass. Det känns skönt att få börja om med lite grundträning igen. Att sakta bygga upp sig utan att känna stress för att formen måste finnas där.

En viktig del för mig när jag går in i en ny säsong är att jag har satt upp mål. Jag behöver något att sträva emot och något som motiverar mig. Nu när jag missade lottningen för UTMB så var det viktigt att hitta några nya mål för säsongen. Det har jag gjort. Fyra stycken sen tidigare och ett nytt idag. Nu är jag även anmäld till Lavaredo Ultra Trail. Kika på klippet nedan och låt er inspireras precis som jag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar