måndag 18 februari 2013

Roligt och farligt

Jag har de senaste dagarna kunnat genomföra några riktiga träningspass och det känns faktiskt förvånansvärt bra att springa. Jag har även tagit  ett beslut. Jag kommer fortfarande att ha UTMB 2014 som mitt huvudmål, men på vägen dit så ska jag försöka vinna några medaljer på nästa års vetaran-VM på skidor. Nästa vinter är jag äldst i H45 internationellt (de släpar ett år jämfört med nationella klasser). Jag får inte så många chanser och jag känner att jag måste försöka ta den. Jag ska bli lättare, starkare och snabbare både med skor och med skidor.

Jag är alltså tillbaka i träning och det känns riktigt roligt. Jag kanske är mer motiverad än någonsin. Detta är dock samtidigt ett farligt läge. Det är alltid en stor risk att man kör för hårt när man har den här känslan och när motivationen är på topp. Det är lätt att dra på sig skador eller en förkylning. Det gäller att behålla kylan, men det är lättare sagt än gjort.

Senaste träningen:

Fre - Löpning 1 tim progressivt
Lör - Löpning 1.30 medelfart
Sön - Skidor 2.30 tim lugnt
Mån - Löpning 55 min inkl intervaller 5*1000 m i 10 km fart/joggvila 2 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar