fredag 15 mars 2013

Time Out

Nästa vecka bestämmer jag mig för om jag ska ta Time Out från löpning. Jag har i 2.5 år haft problem med vänster häl. Jag har haft perioder där den har varit nästan ok. Nu är den dock sämre än på länge. Jag har egentligen inte tillräckligt ont för att vila helt, men tillräckligt ont för att nu inse att det inte kommer att hålla hela säsongen. Jag kan springa nästan dagligen. Jag har lärt mig att balansera smärtsignalerna i kroppen. Tyvärr så räcker inte den belastning som hälen nu klarar av för att utveckla mig som löpare och jag kommer definitivt inte att klara av att ta mig igenom de långa tävlingarna senare i år.

Nästa vecka får jag svar på min MR. Jag ska även få behandling för hälen. Vi får se vad röntgen säger och hur jag svarar på behandlingen. Det får avgöra mitt framtida öde som löpare.

Till dess. En annan som tar Time Out. Säkert av helt andra orsaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar