söndag 3 mars 2013

Vemodigt

Jag bestämde mig för ett år sen att jag inte skulle åka årets Vasalopp. Jag har under nästan hela året känt att det varit rätt beslut. Bara några få gånger under vintern har tanken slagit mig att jag kanske ändå ska köra. Det är när kroppen har känts bra under någon enstaka tävling och när jag känt att formen varit densamma som förra året. Tyvärr blev jag sjuk i början av februari och då försvann alla Vasaloppstankar. Sen dess har jag bara sett fram emot att sitta i soffan och titta på Vasaloppet och därefter 5-milen på VM.

När jag nu väl sitter här så känns det inte så bra som jag trodde. Jag såg fram emot en supersöndag i soffan, men när jag väl slåg på tv:n så kändes det bara tomt. Jag trodde inte det, men så är det. Nu vill jag vara där. Nästa år ska jag vara där, i mitt livs form!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar