måndag 10 juni 2013

Svart på vitt

Jag känner mig genomtränad. Det vore fan annars. Jag tränar nästan varje dag och jag har tävlat i olika idrotter sen jag var 6 år. Fördelen med att ha tränat länge är att man vet hur man ska träna, man vet vilka pass som måste finnas och man vet vilka pass som ger bra betalt. Bara för att man vet detta och regelbundet genomför dessa pass så betyder det inte att man kör dem varje dag. Många verkar tro det.

Bara för att jag har sprungit och ska springa några längre lopp i alperna så tror folk att jag springer flera mil varje dag.

Bara för att jag har några längre nyckelpass så tror folk att alla pass ser ut så.

Bara för att jag på träning har sprungit 25 ggr upp- och nerför Hammarbybacken så tror folk att jag gör det varje gång jag är där.

Verkligheten är något helt annan. Förra året hade jag knappt några träningsveckor (löpning) över 10 mil. I år har jag inte haft någon vecka över 5 mil förrän nu. Förra veckan var årets bästa löpvecka. Den såg ut så här:

Mån - vila
Tis - Löpning 53 min (11 km)
Ons - Löpning 53 min (11 km)
Tors - Rullskidor 3.15 tim
Fre - Löpning 30 min (6 km)
Lör - Löpning 1.20 tim (12 km)
Sön - Löpning 1.30 tim (18 km)

Även om ovanstående inte är något som skrämmer eller imponerar, så känner jag mig i alla fall genomtränad. Gör jag det så vet jag att jag kommer ta mig runt tävlingarna i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar