söndag 15 september 2013

Den viktiga vilan och en idol

Den här veckan har träningsmässigt varit allt annat än bra (1.15 tim på 5 dagar). Jobb, resor och lite sömn. I sådana lägen är det alltid lätt att börja tvivla. Tvivla på formen. Speciellt om man går och känner sig trött hela tiden. Jag är säker på att jag inte är ensam om att drabbas av detta fenomen.

Igår var jag inställd på en tung träningsdag även om jag av erfarenhet vet att man aldrig vet hur dagsformen är förrän man sticker ut och tränar. Jag vet inte om det var årets bästa träningsväder som gjorde det för passet blev det bästa hittills i år på rullskidor. 3.05 tim stakning på Swenor 4:or och pigg hela vägen. Ja, man slutar aldrig att förvånas och vad kan vi lära oss av detta? Jo, att det aldrig, jag menar aldrig är en nackdel att vila några dagar om du har haft en bra träningsperiod innan. Det är snarare en förutsättning för att få ett överskott och bli pigg.

Till något helt annat. Jag har sagt det förr, idoler kommer och går och några består. En av dem är Kenenisa Bekele. Idag avgjordes kanske ett av tidernas mest prestigefyllda halvmaratonlopp, Bupa Great North Run.
Se upplösningen nedan och när man läser Mo´s kommentar av loppet så förstår man hur fort det gick på slutet. "I thought when Kenenisa went with a mile to go that pace was just ridiculous".

 Kenenisa beats Mo Farah

2 kommentarer:

  1. 60.08 på den banan och i det vädret är riktgt snabbt och vilken häftig duell! Tänk om Mo vunnit hemma, Sir Mo nästa. Tack för länken.

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att följa dem båda när de nu går upp på längre distanser. Heja Bekele:-)

    SvaraRadera