tisdag 17 september 2013

Nu börjar allvaret

Efter en extra lång och skön sommar så slog hösten till på allvar igår. Att träna i fint väder och med långa ljusa kvällar är ofta inget större problem. Att ge sig ut i regn och mörker är något helt annat. Nu är det ingen lek längre. Det är nu allvaret börjar.

Oavsett väder så måste man ge sig ut och träna. Kanske inte varje dag, men väldigt många av de dagar när man hellre ligger kvar i soffan och tittar på tv. Gör man inte det så kommer mycket av det som byggts upp under sommaren att gå förlorat. Träning är färskvara och den går inte att leva på hur länge som helst. Det är lång tid kvar till de viktigaste tävlingarna, glöm inte det!

Idag blev det 2 tim rullskidor i regn och mörker. Jag gav mig iväg kl 19.11, 3 tim efter dagishämtning. Det tog emot, men när jag väl var ute så gick det bra. Nu sitter jag här med stärkt självförtroende som ingen kan ta i från mig.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar