fredag 4 maj 2012

3.24.6

Fortare än så kan jag inte springa på 1000 m, inte i dag och inte med nuvarande form, inte en chans! Ibland kör jag pass som kroppen egentligen säger nej till men som huvudet säger ja till. Detta är inte ovanligt för mig. Ofta när jag hamnar i perioder då det känns tungt så blir jag osäker och kör då ett litet hårdare pass för att testa var jag står. Även om resultatet ibland inte är så uppiggande så får jag ändå ett svar och då är jag nöjd, många gånger har det också visat sig att formen är bättre än vad den känns.

Idag körde 5*1000 m på bana med 2 min vila och med progressiv fart, dvs att varje intervall skulle gå lite fortare. Tiderna blev:
- 3.47.7
- 3.43.2
- 3.38.9
- 3.35.6
- 3.24.6

Med facit i hand så är formen helt ok, inte bra, men heller inte så dålig som jag trodde, tiderna visar det. Mycket fortare än så här har det inte gått de senaste tio åren.

Brukar nästan alltid springa med musik när jag kör lite hårdare pass, följande låtar hade de två snabbaste tiderna:

Näst sista intervallen

Sista intervallen

1 kommentar: