torsdag 17 maj 2012

Krasslig...igen

Normalt brukar jag ha en till två sjukdomsperioder per år, ganska normalt tror jag. Även under de perioder jag tränar på gränsen av vad kroppen tål så brukar jag klara mig bra, men inte nu. Detta är 5:e gången sedan Vasaloppet som jag känner av en förkylning, inte kul, men vad ska man göra. Förklaringen är nog att min dotter efter 1 år för första gången börjar dra på sig förkylningar, inte för det är något speciellt med barnvirus (vilket många felaktigt hävdar), utan mer att det är svårt att undvika dem, de nyser och hostar en rakt i ansiktet och det är bara att tacka och ta emot. Att dra ner på träningen och försöka anpassa sig efter hennes sjukperioder är nästan omöjligt, du vet aldrig när de kommer, så det är nog bara att gilla läget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar