onsdag 6 juni 2012

Toppform, men...

Idag genomförde jag det sista träningspasset inför lördagens tävling och som vanligt blev det lite längre än planerat, 2 tim lugn löpning upp- och nerför de flesta backar i Ursvik på en egen komponerad slinga. Det är inte ofta det känts så bra 3 dagar innan en viktig tävling, lätta ben, lätt andning, mycket energi och fötter som kändes bättre än på mycket länge.

Förutsättningarna borde vara de bästa för ett bra lopp på lördag, men så är inte fallet. Att jag sprang lite längre än planerat berodde på att jag kände av mitt högra lår mer än jag gjort tidigare. Jag har inte skrivit om det tidigare, men jag har haft känning i det i en dryg månad. Inget som har påverkat min träning, men det har ändå funnits där, olika mycket från pass till pass. I söndags kände jag nästan inget, men i måndags hade jag en känsla som jag inte haft tidigare och efter massagen så blev det lite värre på tisdagen.

Som jag ser det så hade jag två val idag, nämligen:
1. jogga kort och lätt för att få genomblödning och vila fram till lördag och hoppas att låret håller i 8 mil
2. testa låret och se om det blir värre, klarar låret inte 2 tim idag så klarar den inte distansen på lördag

Jag kände av låret under hela passet men det positiva var att det inte blev värre under och inte heller efter passet. I morgon vet vi mer åt vilket håll det lutar, start eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar