måndag 9 juli 2012

En chansning

Som gick hem. Jag talar om mina skor. Nu är det ju fler faktorer än så som avgör ett traillopp, mycket fler. Jag valde att springa i de lättaste skorna, La Sportiva Vertical K. Nyinköpta på torsdagen, 2 dagar innan loppet och endast provsprungna i 200 m samma dag. Jag valde dessa för att spara energi, 100 g mindre per fot gör mycket på 110 km i bergen.

Förutom att det nog var de skönaste skor jag någonsin sprungit i (recenssion kommer) så blev de även min räddning, utan dem hade jag aldrig tagit mig runt. Utan den sparade energin så hade det varit god natt på riktigt. Nu blev det nästan så ändå.

Jag har upplevt det tyngsta och värsta dygn i hela mitt liv när det gäller idrottsutövande. Inget är ens i närheten. Ni ska få hela berättelsen senare i veckan, men om ni kikar nedan så får ni kanske en liten hint. Lägg även till att jag fortfarande över ett dygn efter målgång väger 5 kg mindre än innan start.

Passertider (egen klocka)
27.5 km - 3.28 tim
55 km - 7.36 tim
82.5 km - 13.58 tim
110 km - 22.10 tim


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar