lördag 27 oktober 2012

Träna mest - Bli bäst

Är ett uttryck som man ofta får höra inom idrotten. Många säger att tränar du mest så blir du bäst. Jag tror faktiskt att det till stor del stämmer. Jag tror att de bästa i sin idrott också är de som tränar mest och hårdast. Sen att de samtidigt har rätt gener är en annan sak. 

När det gäller hur mycket eller hur hårt någon tränar är det många gånger en hemlighet.  Det är ofta man får höra att "jag har varit sjuk" eller "i år har jag inte tränat så mycket". De flesta som jag har mött och även tävlat emot har en förmåga att sänka sina egna förväntningar eller gardera sig om det skulle gå lite sämre än vad man förväntat sig. 

Under alla år som jag idrottat och tävlat så har jag kommit fram till en sak. Det är att man till stor del kan skriva resultatlistan efter hur mycket man har tränat. Självklart så finns det undantag, men jag hävdar att de är få. 

Så till dagens fråga, vem har tränat mest i Stockholm i år? Svårt att säga eftersom vi inte har sett vinterns resultatlista ännu. En sak står dock klart, att Ander "Mora" Eriksson (bild) har tränat ordentligt i år. För hur ska man annars förklara att han kör sönder 2 st rullskidhjul under en och samma vecka fördelat på 3 pass? Det måste ju bara vara så att han har slitit ut dem, det är därför de har skurit:-)

I onsdags så lämnade han in efter 15 min då ena bakhjulet skar. Idag lördag så blev jag uppringd för att han ville ha skjuts hem från Mörby, då hade det andra hjulet skurit.

Glad att bli hämtad


Toppform inför vintern avslöjades i bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar