söndag 11 november 2012

Motivation och kvalité

Hösten är lång och mörk här i Stockholm, inte som i Norge där det verkar vara full vinter på de flesta kända skidorterna. Därför underlättar det om man har något som motiverar än. Normalt sett så har jag inte svårt att motivera mig när det är mörkt, regnigt och dåligt väder, men i höst har det varit sisådär med motivationen. Inte så mycket för att jag har varit sjuk (vanligt denna årstid) utan mest för att jag inte rikigt vetat vad jag ska ha fokus på. Ska jag fortsätta med bara löpning eller ska jag försöka förbereda mig inför vintersäsongen med mer rullskidor? Visste jag att det skulle bli en bra vinter så vore svaret givet, det finns inget roligare än att åka skidor. Tyvärr så bor man helt fel. Risken för en dålig vinter är stor och därför känns det tungt att ge sig ut på rullskidor i detta väder.

Denna vecka har det inte blivit några rullskidor alls utan bara löpning. Inte så mycket löpning totalt sett men flera pass med hög kvalité. Träning med hög kvalité är ett bra sätt att hålla trycket uppe i träningen när motivationen är lite skral och tiden till träning på vardagarna är dålig. Nedan ser ni vilka kvalitetspass jag har kört och det sista passet som kördes idag var inte planerat utan motiverades av två norska skidåkare och deras träning i veckan.

- Hammarbybacken 11 ggr, 5 tröskel och 6 hårt
- Löpbandet 1tim varav 30 min hårt med 7 % lutning
- Kortare pass inkl 1000 m bana testlopp max
- 10*1000 m med 1 min vila, hård fart






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar