tisdag 23 juli 2013

Galet

Igår körde jag mitt första rullskidpass sedan den 6 juni i år. Jag var ute 2.25 tim med Johan Myhr och vi körde mestadels runt ute på Frösön i Östersund. Farten var lugn förutom i 3 stigningar på ca 2 km vardera. Johan stakade (vilket jag aldrig hade klarat) och jag körde diagonal och stakning med frånskjut. Jag har inte kört diagonal sedan januari. Med tanke på det så kändes det GALET bra. Jag är i bättre form nu än vad jag var någon gång under hela förra året. 




Idag på fm sprang vi en liten kortare tur på ca 50 min, mestadels grusväg. Som vanligt kändes det GALET tungt i början. Efter 30 min släppte det och då kunde vi rulla på i ganska bra fart med relativt pigga lungor.

På em sprang jag en långtur själv med avslutning upp till Åre Skutan. En tur på ca 2.20 tim. För att spara mina fötter så har jag i år mest sprungit i väldämpade skor och ibland även med inlägg. Som de flesta vet så gör ju varje gram sitt. Idag körde jag med Salomon Sense. Jag vet inte om det bara var skorna men jag kände mig faktiskt GALET stark uppför. Bästa på hela året och kanske bättre än bästa förra året. Tunna skor är däremot inte bra för mina fötter. På vägen ner fick jag betala. Fötterna ömmade GALET mycket.





I övrigt så slutar inte Kilian Jornet att imponera. Just nu kanske han är bättre än någonsin. Han fortsätter att vinna och slå rekord även om han får ta i ibland. Han är bara kort och gott GALET bra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar