tisdag 2 juli 2013

Dåligt skick

Jag är i mycket dåligt skick. Hade jag varit en bil så hade jag inte gått igenom besiktningen. Det hade till och med varit snudd på körförbud. Vad är det då som är fel?

Jag vet egentligen inte mer än att jag är helt under isen och i mycket dålig form. Jag har haft den känslan senaste tre veckorna. Är jag sjuk? Svårt att säga. Hade lite känning i halsen i några dagar för tre veckor sen, men inte mer. Ser man till formen så skulle jag kunna vara det. Ser man till symptom så är jag det inte. Jag har bara den där diffusa känslan att allt inte är som det ska. Jag hatar den. Jag har haft den förr och jag vet att det ofta kan ta lång tid att bli av med den. Det spelar heller ingen roll vad jag gör. Om jag vilar, tränar lätt eller tränar hårt. Känslan är oftast densamma. Det skiljer bara marginellt från dag till dag.

Onsdag om en vecka går starten för Salomon 4 Trails. Jag ligger efter med löpningen, mycket långt efter. Jag hade planerat att köra på några dagar till, men det känns för riskabelt. Jag behöver milen, men jag behöver samtidigt vara utvilad när jag står på startlinjen. Just nu klarar kroppen inte så mycket, Den är i för dåligt skick. Jag har inget val. Jag får fortsätta att ta det lugnt.

Hoppas på ljusare tider snart


1 kommentar:

  1. Usch, trist såklart. Men att du haft det förut, låter skumt - formdalar har förstås alla men som du beskriver det här låter det som något de flesta inte drabbas av?

    SvaraRadera