söndag 7 juli 2013

Redo

Jag är redo. Jag är så redo jag kan vara med tanke på allt strul jag haft med foten sista halvåret. Målet är nu bara att ta sig igenom årets första tävling, Salomon 4 Trails. Större ambitioner kan jag inte ha.

Sista veckan har jag balanserat träningen på en skör tråd. Jag har varit helt ur slag och jag borde ha haft en större marginal men jag har ändå valt att träna på eftersom jag anser att loppet i september är betydligt viktigare. Då måste jag vara i form. Inte bara för min egen del utan även för min lagkompis, Anders "Mora" Eriksson. Han "kräver" nämligen att jag är i samma form som honom och det är jag inte nu. Det är bara att se på bilden nedan (från www.langd.se) så förstår ni att jag inte kan ligga på latsidan i sommar.


Så här har träningen sett ut sista 12 dagarna:

Ons 26/6 - Löp 1 tim, varav 50 min > 80 % MHR
Tors 27/6 - Löp tim, varav 55 min > 80 %
Fre 28/6 - Maxtest 10 min i stakmaskin + jogg 20 min
Lör 29/6 - Hammarbybacken 1 tim, ca 700 höjdmeter
Sön 30/6 - Löp 2.15 tim lugnt
Mån 1/7 - vila
Tis 2/7 - Löp 1.30 tim lugnt
Ons 3/7 - Jogg 1.30 med jobbet inkl 5 korta backint + ett hårt drag på 6 min
Tors 4/7 - Löp 1.15 tim
Fred 5/7 - Löp 1.15 tim varav 60 min > 80 %
Lör 6/7 - Hammarbybacken 1 tim, ca 700 höjdmeter
Sön 7/7 - Löp 2 tim lugnt

2 kommentarer:

  1. Hej,när du skriver "löpning lungt" menar du då "vanligt" distanstempo aka snacktempo?

    SvaraRadera
  2. Om jag inte skriver något så är det oftast vanlig distans = snacktempo, utgångspunkten då är att jag aldrig tar i och jag är noga med att hålla nere pulsen, framförallt uppför, dock kan jag rulla på där det är lättlöpt. När jag skriver lugnt så är det riktigt lugnt, jogg hela vägen, aldrig rulla på, jag nästan går uppför backarna

    SvaraRadera