söndag 12 augusti 2012

2*2 = 4 tim myrlöpning

Efter att jag värmt upp med 6 stavgångsintervaller i Hammarbybacken (liften) igår lördag så kändes det idag rätt att leta upp en myr och köra lite hederlig gammeldags skidträning. För att även göra det som en förberedelse till höstens stora utmaning (TDG) så valde jag att dela upp passet. Först körde jag 2 tim med stavar inkluderat intervaller 10*4 min/vila 1min på 90 % av MHR. Därefter en kortare vila med lite mat på en dryg timme. Avslutade dagen med ytterligare 2 tim i myren utan stavar i ett lugnt tempo. 

Tror att loppet i september kommer att se ut som idag. Förflyttning i ett lågt tempo från A till B. Lite vila och mat. Sen förflyttning igen och vila, osv. Ska försöka få in två liknande dagar till innan starten den 9 september.

1:a passet















2:a passet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar