lördag 25 augusti 2012

Ett av årets bättre pass

Inte superform och inte superpigga ben, men ändå tillräckligt bra för att kunna känna mig riktigt nöjd. I går körde jag 5 tusingar med 2 min vila i 3 km fart. Jag har kört liknande pass tidigare i år men då i en fart motsvarande 5 -10 km tempo. Jag fick bita ihop för att hålla farten och det var just det som gjorde mig nöjd tillsammans med:
- att jag kunde förbättra tiderna för varje intervall fastän jag sprang öppningsintervallen fortare än på många många år.
- att återhämtningen mellan intervallerna var grym, pulsen rusade ner till vilopuls redan efter 1 min.
- att jag sprang i tyngre skor och med drickabälte runt midjan.

Så här såg tiderna ut:
4:e maj             24:e aug
- 3.47.7           - 3.36.6
- 3.43.2           - 3.34.5
- 3.38.9           - 3.32.5
- 3.35.6           - 3.30.1
- 3.24.6           - 3.25.5

I dag, lördag, fick jag återigen bekräftat att formen är stigande. 2.15 tim hiking/jogging med 1000 höjdmeter stigning och där jag avslutade passet med 2 drag uppför en slalombacke och där sista draget gick på för året en rekordtid, 4.57 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar