onsdag 8 augusti 2012

Jag hatar det!

Kroppen återhämtar sig för varje dag och blir bara bättre och bättre. I måndags så gick det riktigt bra, 1.40 tim i hällande regn i Ursvik och jag kände mig mycket pigg. Igår blev det 1 tim jogg och idag intervaller på bana.

Det var med stora förhoppningar om ett bra pass som jag joggade ner till Kristinebergs IP. Planen var att köra 6 tusingar i 10 km fart och det var precis vad jag gjorde. Samtliga landade mellan 3:49 och 3:54 med 2 min vila. Det var ett 100 procentigt utfört pass och formen var god.

Var jag nöjd? Nej. Var jag lite nöjd? Nej. Var det acceptabelt? Nej.

Jag fyller 44 år om 2 månader och kanske borde jag vara nöjd, men det är jag inte. Jag är bättre löptränad än när jag var 17 år. Jag tränar mer än dubbelt så mycket som då. Jag är mycket mer genomtränad än då. Då sprang jag 10 km på 33 min, idag knappt under 40 min. Jag hatar det!


2 kommentarer:

  1. Tack för idag, Magnus! Det var riktigt rolig löpning!!! //Påhänget Malin :) www.facebook.com/MBCSpanga

    SvaraRadera
  2. Tack själv. Glöm nu inte att anmäla dig till en halvmara:-)

    SvaraRadera