måndag 27 augusti 2012

Är detta vad jag vill göra?

Svaret är NEJ!

Ni som läst min blogg sedan starten i våras vet att jag länge har velat springa i bergen, testa min fysik, testa mina gränser och uppleva dess natur. I grunden har det handlat om att jag vill springa uppför. 

Nu har jag gjort några lopp i bergen, både korta och långa, både tekniska och mer lättsprungna. Jag vill fortfarande springa i alperna, jag fängslas fortfarande av dess natur, men jag vill inte springa alla typer av lopp. Speciellt inte de mer tekniska. Det krävs för mycket att springa dessa och risken för skador känns överhängande. 

De två senaste helgerna har bjudit på stor uppvisning av Kilian Jornet i två tuffa lopp ingående i Skyrunner World Series. Två lopp med helt olika karaktär. Det ena vill jag springa och det andra kommer jag aldrig att springa. Läser man de intervjuer som är gjorda efter tävlingarna så är nog eliten överens, ju mer tekniskt desto roligare är det. Jag håller inte med!

Lopp jag vill springa: Pikes Peak Marathon
- Lagom långt, bra stigning och bra underlag.
- Intervju: Kilian

Lopp jag inte vill springa: Trofeo Kima UltraSkyMarathon
- Lagom långt, tuff stigning men helt fel underlag
- Intervju: Andy Symonds

Nej tack!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar