söndag 6 januari 2013

Lite bättre för varje lopp

Säsongens tredje tävling och säsongens första klassiska. Brottbyloppet 16 km. Den stora frågan var om jag skulle åka med eller utan fästvalla? Eftersom jag fortfarande känner att jag har lite kvar till förra årets stakform så var osäkerheten stor in i det sista. Det som avgjorde var två saker. Det ena var fredagens intervallpass. Då åkte jag ut till Brottby för att testa banan och testa om det skulle vara möjligt att staka sig runt. Jag körde 3*4 km (1 varv ) med 3 min vila. Inga problem. Det andra var att jag verkligen behöver några hårdare stakpass till för att komma i form. Så jag tänkte det får bära eller brista, det kommer i alla fall att bli ett bra träningspass.

Så här i efterhand gjorde jag rätt. Det kändes bättre än vad jag trodde på förhand och jag tyckte jag kunde hålla hygglig fart på samtliga varv. Resultat nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar