torsdag 24 januari 2013

Nya lopp

Då är årets lopp spikade. Tyvärr utan UTMB, men det ser ändå mycket intressant ut. Bland annat två stycken etapplopp, mina första någonsin, det ska bli riktigt kul. Utöver de längre loppen i Alperna så kommer jag att försöka springa lite kortare lopp på hemmaplan. De flesta lite tidigare på säsongen och mest för att få fart på benen. Min förhoppning är att jag ska kunna avsluta det hela med Lidingöloppet och då i en form betydligt bättre än tidigare. Sist jag sprang var 2009 på tiden 2.13.54. En tid runt 2 tim är vad jag hoppas på.

2013 års Trail-lopp

15/6 - Aravis Trail 74 km
10/7 - Salomon 4Trails 150 km
11/8 - Sierre-Zinal 31 km
31/8 - Gore-Tex Transalpine-Run 250 km

Ett annat nytt lopp som jag ska köra och som jag berättat kort om tidigare är Stockholm Ski Marathon. Detta är ett nytt lopp och som det ser ut i dag så kommer det att bli grymt fina förhållanden på söndag. Även om formen inte är densamma som för två veckor sen så har jag ändå förhoppningar om att göra en hygglig prestation. Efter 5 dagar med sjukdom så var jag tillbaka i spåret i tisdags. Det blev lugn skidåkning i 2 tim, inte för att kroppen behövde det men bara för att det var så otroligt fint i Ågesta. Kroppen kändes bra men det är ju inte förrän man gasar på man vet hur det egentligen står till. I dag sprang jag 40 min på bandet med tre 1000 m ökningar, 3.45/3.30/3.15. Helt ok känsla. Imorgon blir det lite lugn skidåkning igen och sen vila på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar