tisdag 1 januari 2013

Årets första

Årets första blogginlägg, årets första träningspass, årets första löppass och årets första svältdag. Då var man igång igen och som vanligt så går det till överdrift.

För första gången på många många år så blev det ingen pizza idag. Nyårsdagen är ju annars den dag på året då det säljs flest pizzor och pizza är verkligen något jag gillar. Som mest har jag nog ätit ett hundratal pizzor på ett år. Idag gjorde jag dock ett undantag. För att få en riktig "kickstart" på det nya året så har dagens intag bara bestått av frukt. Kanske inte helt optimalt om man ska orka träna och tävla, men det kändes rätt. Nu är jag igång.

Idag var planen att vila och det hade passat bra med tanke på det lilla enrgiintag som jag fyllt på med. Som så många gånger tidigare så var jag bara tvungen att ge mig ut på en liten träningstur. För att den skulle bli kort så fick det bli löpning och en tur hemifrån. 30 min blev 60 min som blev 90 min som blev  2 tim. Jogging blev till distansfart som blev till snabbdistansfart. Det var länge sen det kändes så lätt och även om det kanske inte var optimalt att springa så länge med tanke på att jag inte sprungit så mycket i december så kan man aldrig ångra ett bra träningspass. Ett bra träningspass är alltid ett bra träningspass!

1 kommentar:

  1. Hej,
    Kan man komma i kontakt med dig via mail?
    tiomila80@gmail.com

    Mvh
    A

    SvaraRadera