måndag 31 december 2012

Årets sista

Årets sista blogginlägg, årets sista tävling, årets sista pass och årets sista godis etc. Det är mycket som ska hinnas med innan det nya året börjar och med det några nya nyårslöften.

Igår körde jag årets sista tävling och säsongens andra skidtävling, Vretaslingan. 15 km skate stod på programmet. Förhållandena var bra trots det varma vädret och vi körde 5 varv på en relativt flack konstsnöbana. Jag gick ut lugnt och försökte åka kontrollerat. Med lite högre fart de sista två varven så lyckades jag med knapp marginal knipa segern i H45. Totalt hade jag den tredje snabbaste tiden. Det kändes ok men inte mer. Jag är ändå nöjd då jag haft en period med lite mer träning nu. Nu är det bara att hålla tummarna att vintern kommer tillbaka så att jag får chansen att förbättra formen några hack. Annars får det bli löpning till 100 procent efter nyår.













Årets sista träningspass kördes idag och det blev ett lugnare stakpass på 1.30 tim, även om kroppen signalerade vila. Med nuvarande temperatur så vet man ju som sagt inte hur många fler skidpass det blir denna säsong så det var bara att passa på.

Värmen tar på snön

Efter passet handlade det som vanligt att fylla på med energi, men den här gången kanske ännu mer än vanligt och ännu mer godis än vanligt. För imorgon är det slut med alla godsaker. Jag har sagt det förr och jag har även gjort det förr, men nu är det mera allvar. För ska jag kunna springa i sommar med en lättare kropp så går det inte att ha den kosthållning jag haft i år. Jag behöver inte säga så mycket mer, men de som känner mig vet att jag inte bara äter frukt o grönt:-).

Gårdagens pris snart slut


Gott Nytt Tränings År till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar