torsdag 27 december 2012

Sjukt

Nu snackar vi inte om en förkylning, halsont, feber eller kräksjuka utan bara kort och gott om ett sjukt bra träningspass. Efter senaste tävlingen så har träningen bara gått utför. Ett pass per dag har stått på programmet, men kroppen har bara känt sig sådär lagom usel, tills idag.

Igår körde jag ett lugnt distanspass på skidor i 3 tim där jag samtidigt gick mig lite energitom på slutet. Med ett lite dåligt matintag resten av dagen så var förhoppningarna på ett bra pass idag små. Planen var därför bara att köra ett lite kortare pass, jag visste ju att energin inte skulle räcka till så mycket mer.

Men, som så många gånger tidigare med min kropp, så kan man aldrig på förhand veta hur den ska bete sig. Mot alla odds så var den pigg idag. Jag tänkte att det är väl bara att köra på tills den säger ifrån. Den sa aldrig ifrån. Efter 4 tim skidåkning i varierande fart och med bara 1,5 liter BOBs lättdryck så valde jag att sluta även om jag då fortfarande var mycket pigg. Efteråt kändes det som om jag suttit i soffan och kollat på film hela dagen. Kroppen var full av energi. Det är bara sjukt och jag kan inte förklara det. Bara att njuta.

Julhelgens träning:

23/12 - Skidor 1.30 tim
24/12 - Skidor 1.30 tim 
25/12 - Skidor 2.20 tim
26/12 - Skidor 3 tim
27/12 - Skidor 4 tim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar