lördag 22 december 2012

Premiär

Vegavallsloppet 10 km fristil. Säsongens första skidtävling. Med tanke på hur kroppen har känts i veckan så är jag nöjd. Benen var ok, andningen var ok och skidorna bra. Det enda som jag skulle kunna ha som ursäkt för att det inte gick fortare är att jag inte åkt mer än 2 mil skate i vinter och att jag i sista sekund valde ett par för långa stavar. Det bjöds på fint skidväder idag och bra med snö, men om man hade för små trugor på stavarna, vilket jag hade, så gick de tyvärr igenom. Därför valde jag att låna ett par stavar med lite större trugor, de var 165 cm långa mot mina som är 155 cm. Jag tyckte att de kändes ok ändå.

Så här har jag tränat i veckan:

Mån - vila, sliten
Tis - vila, sliten
Ons - Intervaller, klassiskt, 4*4 min/vila 3 min, usel form, sliten och kanske krasslig
Tors - vila, känner mig krasslig och helt sänkt
Fre - lugn distans, klassiskt, 2.30 tim, lite för långt, kunde inte hålla mig, mycket piggare
Lör - bestämde mig igår för att tävla, 10 km fristil, nöjd efter hur försäsongen har varit




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar