onsdag 5 december 2012

Balansgång

Efter en sjukperiod eller efter en skada eller efter en riktigt hård tävling, så är det alltid en balansgång när man ska komma igång med träningen. Så är det för mig nu. Jag har sprungit Hammarby Alpine Marathon och jag har varit sjuk efter tävlingen. Jag har även haft två dåliga träningsmånader med många sjukdagar. Just nu befinner jag mig alltså i en svår balansgång med träningen.

Det finns egentligen inga givna regler hur man ska gå tillväga mer än att man bör lyssna på kroppen och ta en dag i taget. Varje dag är en balansgång. Träna, utvärdera, öka eller backa tillbaka. Det är vad jag har gjort sen i fredags.

Fre 30/11
 - 2 korta löppass på 24 min respektive 19 min, båda lugna kom-igång pass, kändes riktigt dåligt, men skönt att vara igång

Lö 1/2
- 2 löppass, ett på 45 min och ett på 1.30 tim, det sista med mycket snöpulsning och det var även det pass som kändes bäst, stor skillnad mot gårdagen, men kanske lite för stor belastning idag

Sö 2/12
- skiddag, 2 pass med kortare vila mellan, benen fick vila, mycket överkropp, lite ringrostig, men skönt att få stå på snö

Må 3/12
- löpning 2.10 tim, blev längre än planerat, kändes ok, borde ha hållt igen, risk för en reaktion imorgon

Tis 4/12
- benen lite trötta, men bättre än vad jag trodde, tog en lugn jogg på 30 min för att vara på den säkra sidan, avslutade passet med 5 stegringar, brukar vara bra för återhämtningen

Ons 5/12
- löpning 1.30 tim, mestadels snöpulsning, ok känsla, men även detta pass i överkant vad jag behöver, blir nog en vilodag imorgon, hoppas det räcker för att vara laddad inför helgens skidåkning i Orsa Grönklitt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar